Starstablest

Loveflower

Det började med att jag kom till Jorvik här skulle jag träffa en gubbe som hette Thomas Moorland. Han visade mig stallet och berättade lite kort om ponnyerna han hade att låna ut. Jag fastnade direkt för den där coola skäcken. Och gissa vem denne 'coola' skäcken va?
Jo, det är min nuvarande egna ponny.
 
Denna ponnyn va inte nån lätt gobit. Han var nämligen inte inriden..
Men det visste ju inte Thomas så han sa ju såklart att jag fick den ponnyn jag ville ha.
 
Så första gången jag skulle sadla han så vart han ju livrädd.
Han bara kastade sig åt sidan och tänkte nog:
Vad är det där för grej du hade tänkt jag skulle ha på min rygg?
 
Då gick jag direkt till Thomas och sa:
Är den ponnyn verkligen inriden?
Thomas visste inte sa han. Men man förstod ju att Love inte va inriden.
Då började ett nytt äventyr..
 
Jag började träna från marken och tränade och vänjde han varje dag vid saker som han var rädd för.
Efter ungefär 1 månad så kunde jag sadla, tränsa och även sitta på han utan att han var rädd.
 
Då började jag att träna för en tränare som har hjälpt mig ENORMT mycket med Love.
Inte bara med att rida in han utan även annat.
 
Jag fortsatte att träna och red även på ängar och stränder. Jag tränade mer och sen hände en lite tråkig sak.
 Jag och Love hade kommit jätte långt i inridningen och skulle precis börja hoppa.
Då händer det som man inte vill sak hända när man rider in en häst. LOVE BLEV HALT.
 
Så då fick han inte hoppa ju. Då blev det ett stort stopp i inridningen.
 
Men efter ett tag så haltade han inge mer och då kunde vi börja träna igen!
Vi började träna för en tränare som hette Kajsa. Han hoppade som en gud. Vi har fortsatt träna, träna och träna och nu hoppar han nästan i princip ALLT!
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback