Starstablest

Angelstar

Angelstar är en enormt modig och snäll tjej som alltid ställler upp. Jag har dock fått höra från hennes före detta ägare att hennes liv inte varit så himla kul. Hon föddes på en häst uppdfödning på okänd plats, där ska hon ha misshandlats och inte alls haft det bra. Vad dom vet ska hon också fått något eller några föl där. Sedan bestämde sig hästuppdöningens ägare att sälja Angelstar då han skulle lägga ner gården, då köptes Angelstar av ett annan par som tyckte otroligt synd om Angelstar, hon var i dåligt skick och hade ingen tillit för människor alls.
 
Hos detta paret hade Angelstar det bra men hon vägrade lita på dem och var otroligt folkskygg. Aldrig någonsin fick en människa komma i närheten av henne och verkligen inte sitta upp på henne. Även om dom älskade Angelstar något enormt fann dem sig inte tillrätta med henne. Dom hade inte hjärta att sälja henne men hade hört talas om att Jorvik behövde hästar till de flickor som kom dit där. Därför bestämde dem sig för att hyra ut henne till Jorviks verksamhet och hålla tummarna för att Angelstar skulle börja få förtroende för människor nu när hon kom till en plats där hon hade chansen. Vid denna tiden var hon åtta (8) år gammal och detta skedde för två år sedan. Flickor kom till ön och fick Angelstar som sin egen, hon vägrade lita på dem och kastade ständigt av dem. Hon var absolut inte elak utan mer rädd för dem. En efter en kom dom och klaga och ville ha en ny häst.
 
 
 
Förra sommaren när Angelstar var nio (9) år och hade stått på Jorvik i ett helt år och i stort sett helt oaktiv kom jag, Sophia Darkstar till ön. Thomas visade mig många olika hästar och berättade deras namn och massa annat. Alla hästar berättade han utom en.....det var en brun häst som stod i ett hörn i sin box tryckt mot väggen, jag såg tydligt att hon var sorgsen...men jag var bara tvungen att gå fram till hennes box. Jag läste på boxdörrens skylt där hennes namn stod och läste Angelstar. Jag hade bestämt mig, det var hon jag ville ha!
Thomas sade direkt nej och berättade hela hennes historia och hur hon betedde sig men jag stod emot strömmen och tjatade mig till henne. Tillslut fick jag ett Ja och då var det bestämt, Angelstar var min lägerhäst!
Så fort man sökte kontakt med henne drog hon sig undan och det var verkligen inte lätt i början, men varje dag gick jag till stallet och för varje dag kom vi allt närmare varandra och till slut fick jag äntligen röra vid hennes mjuka päls. Jag ville verkligen prova rida henne, men hon ville inte ha mig på ryggen. Bara att ta på sadel och träns var en himla pärs. När man väl var uppe på ryggen var man snart avkastad, igen och igen och igen.....
Thomas påpekade flera gånger att ville jag skulle jag få välja en annan häst men nädå, jag skulle klara av Angelstar.
 
Några hundra avkastningar senare kände jag att Angelstar började få förtroende för mig och så länge man var försiktig i ridningen gick det. Det gick bättre och bättre att rida henne med tiden och nu flög vi över hinder som försökte stoppa oss. Thomas tyckte det var helt otroligt och jag var jätte glad. 
Idag är Angelstar tio (10) år gammal. Hon kan vara lite kinkig mot andra personer ibland men för mig går det jätte bra att rida henne. Hon är verkligen underbar. Jag fick även äran av hennes ägare att köpa henne för ett tag sedan och det kunde jag inte tacka nej till så nu är det jag och Angel, för alltid!






Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback